30% meer registraties in aanloop naar FlowerTrials

30% meer registraties in aanloop naar FlowerTrials

Van 10 t/m 13 juni klopt het hart van de tuinbouwinnovatie weer op 27 locaties in Nederland en Duitsland als 56 plantenveredelaars hun nieuwste pot- en perkplanten presenteren op FlowerTrials. Met meer dan 5.000 bezoekers uit meer dan 80 landen vorig jaar is het evenement uitgegroeid tot een belangrijke bestemming voor professionals die op zoek zijn naar innovatieve plantensoorten, nieuwe marktconcepten en internationale samenwerking. Vergeleken met vorig jaar zijn de voorinschrijvingen voor de editie van 2025 met 30% gestegen, wat de groeiende wereldwijde belangstelling voor het evenement benadrukt.

Voor veredelaars biedt FlowerTrials het perfecte podium om de nieuwste innovaties te laten zien op het ideale moment van het seizoen – wanneer de planten er op hun best uitzien. Veel exposanten presenteren innovaties die specifiek zijn afgestemd op de behoeften van telers en consumenten, zoals verbeterde hitte- en droogtetolerantie, efficiëntere kweekmethoden of hele plantenseries die minder tot geen groeiregulatoren nodig hebben. De mogelijkheid om deze innovaties direct met kwekers te bespreken en teeltadvies te krijgen, biedt telers waardevolle inzichten.

Voor retailers bieden de FlowerTrials een inspirerend kijkje in de toekomst van de tuinbouw. Naast de planten zelf, richt het evenement zich op verkoopklare concepten en storytelling-suggesties die de huidige trends en veranderende consumentenvoorkeuren weerspiegelen.

Voorbereiding op je bezoek
Om het meeste uit FlowerTrials 2025 te halen, wordt bezoekers geadviseerd zich vooraf te registreren op www.flowertrials.com en de week te structureren met behulp van de routeplanner om de meest efficiënte reis te garanderen. Elk exposerend bedrijf heeft een eigen pagina waar een preview wordt gepubliceerd van een aantal innovaties die in week 24 te zien zijn. Previews van de nieuwe planten zijn ook te vinden in de nieuwsbrief en op social media op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Bron:

Deel artikel