'Versterk draagvlak collectieve promotie'

'Versterk draagvlak collectieve promotie'

In een column op de website van Royal FloraHolland spreekt CEO Steven van Schilfgaarde zich uit over collectieve promotie voor de sierteeltsector.

"Als je in de belangstelling staat, worden je gangen met een vergrootglas gevolgd. Dat merkten we als Sierteelt aan het begin van de energiecrisis. Kwekers kwamen in het nauw en riepen om hulp. De reactie van sommige politici in Den Haag was niet het gooien van een reddingsboei, maar ze wierpen de vraag op of de glastuinbouw niet beter van het gas afgesloten kan worden. In een satirisch tv-programma werd de vraag gesteld en beantwoord of we niet beter helemaal kunnen stoppen met bloemen. Gelukkig denken de meeste consumenten er anders over. Bloemen en planten zijn blijvend populair. Wel zien we de vraag naar duurzaam geteelde producten toenemen. En politiek Den Haag is, alle lobbyactiviteiten ten spijt, nog altijd onvoldoende doordrongen van het belang van de Sierteelt voor de Nederlandse economie. Er valt nog heel veel uit te leggen, zowel aan de politiek als aan de consument. Wat die laatste betreft, geldt dat niet alleen voor Nederland, maar ook over de grens. Het belang van collectieve promotie van onze Sierteelt staat dan ook wat mij betreft niet ter discussie. Bloemenbureau Holland vervult een belangrijke taak en verdient dan ook onze steun. Daar mag geen enkele twijfel over bestaan."

Lees hier verder

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie