Rondleiding door logistiek proces Royal FloraHolland

Rondleiding door logistiek proces Royal FloraHolland

Royal FloraHolland past stap voor stap haar logistieke proces aan naar vraaggestuurd orderpicken. Waarom? Zo worden meer mogelijkheden gecreëerd voor klanten om de logistiek beter op hen te laten aansluiten. Het perspectief van de klanten is hierbij key, geeft Royal FloraHolland aan.

Frank van der Zande is binnen het project verantwoordelijk voor het stakeholder management. Frank: “We proberen onze klanten zo goed mogelijk te betrekken bij deze complexe transitie. Dat is heel belangrijk, omdat iedere aanpassing in dit proces effect kan hebben op andere partijen in de logistieke keten. We betrekken klanten middels een begeleidingsteam bij nieuwe ontwikkelingen en doen maandelijks een deepdive op een ontwikkeling die we aan het uitwerken zijn.”

Rondleiding door logistiek proces
Aanstaande door te voeren wijzigingen worden zo duidelijk mogelijk gecommuniceerd, zodat klanten zich erop voor kunnen bereiden. Helaas kunnen lang niet alle vragen van klanten direct een antwoord krijgen en daarom zijn er nu ook zogeheten journeys waar klanten aan kunnen deelnemen. Al vanaf de start van de overgang naar orderpicken zijn er fysieke journey’s gegeven door ons logistieke proces aan groepen kwekers (FPC’s) en kopers.

Frank: “Met een groep van maximaal 10 deelnemers lopen we door het orderpickproces heen en geven toelichting over het waarom, de werking, de lopende uitdagingen en de nieuwe mogelijkheden. Er zijn veel vragen vanuit klanten. Zeker na de problemen die we in Naaldwijk hebben gehad bij de overgang naar 100% orderpicken was er veel kritiek.” Door onze kopers en kwekers uit te nodigen, transparant te zijn en de tijd te nemen voor de details ontstaat er meer begrip over de richting die we op gaan, maar ook de uitdagingen die er nog zijn. Daarbij: “het klantperspectief laat ons zien wat voor de kopers en kwekers het belangrijkste is om als eerste op te pakken”, aldus Frank.

Waardevolle inzichten
De deelnemers geven aan een inzicht in het proces waardevol te vinden. Zo ook Michel Pronk, van FlowerForce, een koper gevestigd op Naaldwijk: “Het geeft mij een goed en eerlijk beeld van de nieuwe logistiek, de stappen die reeds zijn gemaakt en de uitdagingen die er nog zijn. Wat mij opviel was de complete uitleg gegeven door Frank, met zichtbare passie voor dit project. Ik vond het ook interessant om te horen hoe de andere deelnemers - kwekers en commissionairs- de veranderingen ervaren en te luisteren naar hun bevindingen tijdens de journey.”

Aankomende rondleidingen door het logistieke proces:
In totaal hebben ongeveer 250 personen deelgenomen aan een journey in Naaldwijk of Rijnsburg. Na afloop van de piekperiode geeft Royal FloraHolland weer de mogelijkheid om deel te nemen op de volgende data:

  •     Wo 21 juni in Rijnsburg
  •     Di 27 juni in Naaldwijk.
  •     do 29 juni in Rijnsburg
  •     di 4 jul in Rijnsburg

Ben jij klant van Royal FloraHolland en wil je ook deelnemen (start 7.00 uur)? Meld je aan via: frankvanderzande@royalfloraholland.com.

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie