Innovatieve stappen naar efficiëntie Dock Services
Geplaatst op 14 mei 2025

Dock Services bestaat al zo’n twintig jaar. Als onderdeel van Royal FloraHolland neemt het op de drie grote logistieke hubs de zorg uit handen van 16 importagenten die samen zo’n 50 kwekers vertegenwoordigen. “In Aalsmeer alleen al verwerkt de afdeling jaarlijks zo’n 4,6 miljoen dozen”, vertelt Bernard Piet, manager Dock Services. “Per week betekent dit gemiddeld zo’n 300 zendingen aan internationale sierteeltproducten die we ontvangen. De bloemen – grotendeels rozen – komen uit Afrika, de planten vooral uit Italië.”
De bloemen zitten verpakt in dozen en worden vanaf de luchthavens van Luik, Brussel, Frankfurt, Maastricht en Schiphol bij Dock Services gebracht. Importagenten kunnen 24/7 hun producten lossen. Vervolgens sorteert het team de binnengekomen bloemen en planten – naar soort, lengte, kweker, koper, order of een combinatie hiervan. De bloemen worden daarna afgeleverd bij de agent die de producten vervolgens verwerkt voor de klok of directe verkoop. Als officiële keuringslocatie biedt Dock Services daarnaast ondersteuning bij inspecties door het Kwaliteits-Controle-Bureau (KCB) en de douane.
Lees hier verder
Bron: Royal FloraHolland
Meer nieuws