jem-id publiceert eerste 'Digitale Verssector'

jem-id publiceert eerste 'Digitale Verssector'

Afgelopen vrijdag vond het jem-id Beach event plaats bij Moments beach in ter Heijde. Tijdens het Beach event werd de allereerste editie gepresenteerd van de Digitale Verssector Publicatie, geschreven en vormgegeven door eigen medewerkers met behulp van specialisten binnen de tuinbouwsector. In de publicatie spelen 4 tech-onderwerpen de hoofdrol, waarbij de belangrijkste trends zijn getoetst aan de mogelijkheden binnen de tuinbouwsector. De publicatie is een belangrijk onderdeel van de nieuwe branding van het softwarebedrijf uit Honselersdijk, dat begin november 2022 live ging.

Het Beach event werd door jem-id georganiseerd om de sector op een informele manier bij elkaar te brengen. De middag begon om 5 uur met een borrel, waarna de barbecue werd aangestoken voor een hapje.  

Tech trends getoetst aan mogelijkheden in de tuinbouwsector
Het evenement leende zich ook perfect voor de presentatie van de eerste editie van de Digitale Verssector Publicatie. In de publicatie spelen 4 tech-onderwerpen de hoofdrol, waarbij de belangrijkste trends zijn getoetst aan de mogelijkheden binnen de tuinbouwsector. De onderwerpen die in de publicatie worden aangesneden, zijn: Metaverse,  Machine learning, Low-code / no-code en Cyber security.  Na het ontsteken van de barbecue, nam Martijn van Andel, eigenaar van jem-id, het woord: “Zo’n 2 jaar geleden zijn we gestart met de eerste voorbereidingen voor de Digitale Verssector Publicatie. Met de publicatie werpen we een unieke blik op toekomstige kansen en bedreigingen van tech in de tuinbouwsector. Door in gesprek te gaan met diverse specialisten in de sector en onze eigen ervaringen daarin mee te nemen, hebben we verrassende invalshoeken gevonden.”

Onderzoek en achtergrond
Het zal voor niemand nieuws zijn dat de tuinbouwsector in hoog tempo aan veranderingen onderhevig is. Er wordt al jaren geïnnoveerd en geïnvesteerd in duurzaamheid, voedselveiligheid en efficiëntie van bedrijfsprocessen. Daarnaast is er ook meer aansluiting op de wensen van de retail en consument nodig om als Nederlandse tuinbouwsector dé speler op de wereldmarkt te blijven.

Vanuit jarenlange sector ervaring en kennis van techniek, is uitvoerig onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van tech in de tuinbouwsector. De ontwikkelingen van nieuwe technieken zitten momenteel in een stroomversnelling en wie niet meegaat, loopt vanzelf achter.

“Als softwarebedrijf voor AGF- en sierteeltbedrijven voelen we de verantwoordelijkheid om onze klanten te informeren over de mogelijke kansen en bedreigingen op het gebied van tech,” gaat Martijn van Andel verder, “Begin vorig jaar zijn we gestart met de eerste onderzoeken en zijn er diverse interviews afgenomen met o.a. specialisten in de tuinbouwsector. Met de publicatie willen we de sector inspireren en nieuwe inzichten bieden.”

Bekijk de Digitale Verssector Publicatie hier of vraag een fysiek exemplaar aan via jill@jem-id.nl.

 

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie