Bloemenbureau Holland verandert mee met markt

Bloemenbureau Holland verandert mee met markt

Het kan niet anders in een veranderende wereld: als ondernemer, als organisatie, we passen ons aan. We veranderen mee met de wensen en verwachtingen van onze afnemers. Dat geldt voor kwekers en handelaren, en ook voor Bloemenbureau Holland.

"Aanpassen om waardevol en relevant te blijven, daar draait het om. De focus van Bloemenbureau Holland ligt in de eerste plaats op de consument. We prikkelen de vraag en stimuleren de consument om meer bloemen en planten te kopen. Door ze te inspireren en te activeren. Met campagnes als We hebben Meer Bloemen Nodig en Bedankt Plant en met shopper activaties tot op de winkelvloer."

Kennis delen met sierteeltondernemers
Campagnes die rekening houden met de veranderende voorkeuren van de consument. Daarnaar doet Bloemenbureau Holland dan ook steeds onderzoek. "Naar koopgedrag bijvoorbeeld. Of recent nog naar het belang van duurzaamheid in het bloemen- en plantenschap. Om met deze kennis en inzichten nog betere campagnes te maken. Maar vooral ook om te delen met ondernemers in de sierteelt. Want ook voor hen is het belangrijk de ontwikkelingen te zien en te begrijpen. Om ook zelf de noodzakelijke veranderingen in gang te kunnen zetten."

Nieuwe rol
Verkoopbevorderende campagnes ontwikkelen en (consumenten)kennis delen, dat doet Bloemenbureau Holland al meer dan 40 jaar. Als onafhankelijke stichting, met kwekers en handelaren in het bestuur. En in samenwerking met sectorgenoten in de ontwikkeling van campagnes, content en shopper activaties. Van het collectief en voor het collectief. "Maar ook onze rol verandert. Mede door Bloemenbureau Holland, weet de sector veel over de consument. Maar consumenten weten betrekkelijk weinig van de sierteeltsector. Daarom startten we in november de dialoog met een ingetogen advertentiereeks in landelijke dagbladen. Als aftrap voor een langer lopend communicatieprogramma. Om het grote publiek te laten zien waar de sierteelt voor staat. Voor werk, voor samenwerking en innovaties, voor kennis en economisch belang. En zeker ook voor een grote diversiteit aan bloemen die gelukkig maken en planten die energie geven. Want dat is wel hoe de consument naar onze producten kijkt. Nog wel. We zullen moeten veranderen om aangesloten te blijven bij de consument, die bewust en kritisch in het leven staat. En dat veranderen doen we samen. De kracht van de sierteeltsector ligt besloten in ons DNA, in het ondernemerschap, in de uitwisseling van kennis, kunde en kwaliteit. In de kracht van collectiviteit.We zijn onderdeel van een collectieve sector, die we nog sterker willen maken. Daarom gaan we nog meer delen, samenwerken en verbinden. Zo ondersteunen we de sector in de eigen bedrijfsvoering en de gedeelde ambities."

 

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie