Jill van de Knaap: Het is eten of gegeten worden

Jill van de Knaap: Het is eten of gegeten worden

Een weblog van Jill van der Knaap. Zij verzorgt de marketing en communicatie binnen jem-id. Jill schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Fusies, samenwerkingen, deelnames en overnames; trends op het gebied van schaalvergroting nemen steeds serieuzere vormen aan. Niet alleen binnen de e-commerce industrie, maar ook in de tech- en tuinbouwsector zien we dat bedrijven groeien en steeds groter worden. Zelfs binnen de gespecialiseerde software lijken partijen vaker samen te gaan. Het lijkt wel ‘eten of gegeten worden’.

Al een langere tijd zien we onze klanten grote stappen maken en gestaag groeien in omvang en personeel. Mede door de doorzettende trends van o.a. schaalvergroting en specialisaties, kwamen we erachter dat onze branding niet meer paste bij wat voor gave dingen we allemaal doen. Om bij deze partijen in het zicht te blijven en dezelfde taal als onze klanten te blijven spreken, hebben we met een klein groepje collega’s opnieuw de tekentafel opgezocht. Dit was dan ook de directe aanleiding voor de rebranding van jem-id.

We willen dat de markt meer ziet en hoort over de verschillende expertises die we in huis hebben. Doordat we al ruim 26 jaar zo werken, is het voor ons zo vanzelfsprekend geworden dat we er niet mee te koop lopen. We willen onze kennis de komende jaren steeds meer gebruiken om andere mensen te inspireren en de sector verder te helpen. Al langere tijd waren we intern bezig met het professionaliseren van processen en onze kennis ter naslagwerk beschikbaar te maken voor collega’s en klanten. Om de achterkant te matchen met wat we willen uitdragen, was een nieuwe huisstijl de logische, volgende stap. Na een intensief proces van bijna een jaar, konden we onze nieuwe branding op 1 november dan eindelijk ook extern gaan uitdragen.

Een rebranding is een continu proces en is dus niet in één keer klaar. Door zo’n traject volledig intern te bedenken, opzetten, begeleiden en uitvoeren, zijn alle medewerkers ook erg betrokken geweest bij beslissingen en veranderingen. Dat was soms ook moeilijk. Enerzijds blijf je daardoor heel dichtbij de identiteit van het bedrijf, anderzijds zorgt het ook voor veel verschillende meningen die allemaal een kern van waarheid bevatten. Hoe maak je daarin de goede keuze?

Alleen door veel te communiceren en zaken direct uit te leggen als er vragen ontstaan, kun je alle neuzen dezelfde kant op krijgen. Hoe krijg jij alle neuzen dezelfde kant op?

Bron: Jill van der Knaap

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie