Veel animo voor wachtkamerposters van Dr. Goodfood

10-04-2019    09:32   |    Goedemorgen

‘De apotheek is dichterbij dan je denkt’ en ‘Je mag best appels met peren vergelijken’ zijn ludieke slogans op de wachtkamerposters van Dr. Goodfood. Deze ‘dokter’ van Eosta helpt mee in het verbeteren van gezondheid met bijzondere recepten, inspiratie en deskundig advies.

Op de leefstijlmarkt van het Healty Food Congress en het Arts en Leefstijl-congres op 5 april was Dr. Goodfood ook aanwezig. Michaël Wilde van Eosta deelde er ludieke wachtkamerposters uit aan de artsen. Hij is positief verrast hoe de posters ontvangen werden. ‘Ze vonden gretig aftrek bij de zorgprofessionals die het congres bezochten. Ik heb heel wat posters mogen uitdelen en ondertussen heel wat mailtjes binnen met verzoeken om meer’, vertelt Michaël. Op de posters prijkt een vrolijke baby tussen het kool met de boodschap ‘zorg voor de juiste brandstof’ of een grote appel met de vraag ‘hoe zat het ook al weer met die ‘apple a day’ moeten patiënten in de wachtkamer stimuleren een gezonde keuze te maken. De posteractie krijgt zeker nog een vervolg, verzekert Michaël. ‘We gaan daar volop mee door. We zijn nu ook bezig om het project in Duitsland uit te rollen.

Fruitmand
Het Dr. Goodfood platform helpt consumenten om zelf hun gezondheid te verbeteren met verse groenten en fruit. ‘We proberen de wereld van gezondheid en voeding bij elkaar te brengen. Zo organiseren we winkelspreekuren waarbij onze diëtisten voedingsadvies geven in de winkels van onze klanten. De medische wereld krijgen we dus wel bij het AGF-schap, maar andersom is het nu voor het eerst dat we actief de wereld van voeding bij de zorg brengen’, vertelt Michaël. De serie wachtkamerposters is daar onderdeel van. ‘Natuurlijk waren op het congres de artsen aanwezig die al open staan voor onze boodschap, maar toch was ik positief verrast door hun enthousiasme. Als patiënten naar aanleiding van zo’n poster het gesprek durven aan te gaan over voeding of een dieet, is onze missie geslaagd. Een volgende stap is om bij iedere huisarts een fruitmand op de balie te zetten. Of dat de huisarts een stuk gember meegeeft en uitlegt hoe je dat moet gebruiken bij de griep.’

Boodschap
Gezondheid en duurzaamheid zijn belangrijke thema's voor groente- en fruitexporteur Eosta. 'Eigenlijk zien we de AGF meer als een manier om onze boodschap over te brengen hoe je kunt bijdragen aan een betere wereld. We verkopen niet alleen biologische sinaasappels, maar vertellen ook het verhaal hoe die dan bijdraagt. Het duurzaamheidsverhaal vertellen we al langer, nu gaan we steeds ook meer richten op gezondheid.'




Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws