
Video: Pret met het Boeket
De verkoopondersteuning van Royal FloraHolland baalt: geen voorjaarsbeurs dit jaar en dus ook geen...
Dirk Hogervorst, CEO a.i. bij MPS, wijt de flinke toename van aanmeldingen aan drie oorzaken: “Steeds meer marktpartijen vragen transparantie en milieucertificering. Royal FloraHolland vraagt iedere aanvoerder bijvoorbeeld een digitale milieuregistratie en uiteindelijk een marktconform milieucertificaat. Daarnaast hebben wij onze prijzen naar beneden bijgesteld. Dit was mogelijk door onder andere de te verwachte toename van het aantal klanten. Maar ik denk ook dat kwekers uiteindelijk voor MPS kiezen, omdat wij een organisatie zijn die door kwekers en voor kwekers is opgericht. Samen met kwekers willen wij uiteindelijk de sierteeltsector verder verduurzamen.” Kwekers vinden bovendien bij MPS persoonlijke service en alles onder één dak: van hulp bij het registreren tot certificering.
Om kwekers te laten zien wat MPS-ABC voor hen kan betekenen en hoe zij hun bedrijf kunnen certificeren, heeft MPS de afgelopen maanden informatiesessies georganiseerd, online en op locatie. “De opkomst was hoog. Het belang van milieucertificatie komt in deze sessies aan de orde, maar ook hoe we samen de sector kunnen verduurzamen,” vertelt Raymond Scheepens, Area Manager MPS. “Ook lieten we zien hoe kwekers MPS-ABC als managementtool kunnen gebruiken. MPS-ABC maakt namelijk het verbruik en de milieu impact inzichtelijk en dat leidt tot bewuster gebruik van middelen.” Klanten kunnen via de smartphone het verbruik invoeren, tijdens of na het toepassen van een middel.
De instapprijs voor kwekers in Europa (inclusief Turkije en Israël) die met ingang van 2020 deelnemen aan MPS-ABC is fors lager komen te liggen. De prijs voor het eerste jaar registeren bedraagt 290 euro. Pas in het tweede jaar, wanneer ook audits, monsternames en kwalificaties plaatsvinden, gaat een certificeringstarief gelden. De basisprijs hiervoor bedraagt 700 euro. Daarnaast geldt er een hectaretoeslag afhankelijk van de grootte van het bedrijf welke op my-mps.com/mps-abc geraadpleegd kan worden.
De verkoopondersteuning van Royal FloraHolland baalt: geen voorjaarsbeurs dit jaar en dus ook geen...
ACTUEEL HORTI THEMA - Marijke van Rongen, Manager Global Marketing & Communications bij Blue Radix, gaf...
In de zoektocht naar reductie van het energiegebruik om de Nederlandse glastuinbouw in de toekomst fossielvrij...
Kwartiermaker Gezondheid & Geluk 03-03-2021 10:56 |
'Covid-19 gaf boost aan digitale marketing' 03-03-2021 10:35 |
Goedemorgen Tech: Online meetings niet altijd veilig 03-03-2021 10:29 |
Video: Leren van kikkervingers 03-03-2021 10:24 |
Plant Health Cure deelt kennis via 12 webinars 03-03-2021 10:19 |
Innovatieplatform Groente schiet Nederland te hulp 03-03-2021 10:17 |
Tuinbouw Bommelerwaard werkt aan schoon water 03-03-2021 10:12 |
Campagne in beeld: Uitrol Food Forward in volle gang 03-03-2021 10:10 |
FoodVentures bouwt kas van 15 hectare in Shanghai 03-03-2021 10:05 |
Ontwikkelingsbedrijf HOT stelt nieuwe directeur aan 03-03-2021 09:49 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties