HortiHeat-app biedt Colours of Nature voordeel

11-07-2019    09:55   |    Goedemorgen

Verse voorraad verkopen via de bestellijsten van de app HortiHeat op Floriday is volgens Edwin Erwich van Colours of Nature dé nieuwe manier van werken. Hij gebruikt de app HortiHeat in combinatie met de voorraad en orderpick-dienstverlening van RFH Fulfilment via Floriday. Door deze werkwijze kan hij zijn klanten beter en sneller bedienen.

Colours of Nature is een telersvereniging van zeven kwekers met negen bedrijven die samen zorgen voor een breed assortiment aan mini gerbera’s. De coöperatie focust zich sterk op de retailmarkt. De behoefte van de retail is veel groter dan een individuele kweker kan aanleveren en daarom hebben deze kwekers hun krachten gebundeld in Colours of Nature. Om het aanbod te verkopen wat op de voorraadlocaties van Colours of Nature bij Royal FloraHolland staat, maakt Colours of Nature gebruik van de app HortiHeat op Floriday en dit biedt hen veel voordelen.
Controle door directe verkoop
Met de app HortiHeat op Floriday verstuurt Colours of Nature bestellijsten naar haar klanten. Op deze bestellijsten kunnen klanten direct online bestellen via hun smartphone of computer, waar en wanneer ze dat willen. Edwin Erwich van Colours of Nature zegt hierover: ‘We zien zelfs dat er ‘s avonds en ‘s nachts bestellingen binnen komen. Dat biedt voor kopers natuurlijk gemak: zij kunnen een bestelling plaatsen wanneer dat voor hun uitkomt en dat kunnen ze heel snel en makkelijk online via hun telefoon doen. Ik verstuur twee keer per dag een bestellijst, waardoor onze klanten zelf kunnen bepalen wanneer ze hun bestelling geleverd willen hebben.’ Colours of Nature kan dus met behulp van HortiHeat voldoen aan de behoeften van haar klanten en hen zo beter bedienen.

Door deze manier van aanbod aanbieden, heeft Edwin controle over de producten en de voorraad. Hij bepaalt de prijs van de producten en heeft de regie over het aanbod voor een bepaalde periode. Daarnaast kan hij door de directe handel snelheid en flexibiliteit bieden aan zijn klanten en hen optimaal bedienen.
Edwin Erwich houdt de statistieken van de bestellijsten in HortiHeat nauw in de gaten. Zo kan hij zo veel mogelijk kennis vergaren over zijn klanten en krijgt hij inzicht in welk aanbod populair is. Hij kan bijvoorbeeld precies zien of een bestellijst veel geopend is. Wanneer een bestellijst veel is geopend, maar de bestellingen erop uit blijven, belt hij altijd even zijn klanten na. Op deze manier kan hij erachter komen waarom zijn klanten niet op die bestellijst bestellen en kan hij van deze kennis gebruik maken bij de volgende bestellijst. Daarnaast probeert Edwin verschillende titels voor de bestellijsten uit. Zo kan hij uiteindelijk zien welke titels goed scoren, oftewel vaak worden geopend.

In de toekomst ziet Colours of Nature de volledige daghandel via HortiHeat verlopen. Daarnaast zal er ook altijd nog wel gebruik worden gemaakt van de telefoon en e-mail. Een combinatie van de verschillende verkoopkanalen is belangrijk om het grote en brede aanbod van Colours of Nature te kunnen verkopen.
Edwin Erwich van Colours of Nature is ervan overtuigd dat de directe verkoop, waar HortiHeat onder valt, dé nieuwe manier van werken is om zo je aanbod te kunnen verkopen. Volgens Edwin is het daarbij wel erg belangrijk dat je actief aan de slag gaat met je aanbod en voorraad. "Daarnaast is het belangrijk dat je actief je klanten benaderd en erbij betrekt."


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Kopgroep verstevigt positie

De deelnemers aan het Horti Tourspel gaan nog steeds bergopwaarts. Althans, de meesten. Na 9 etappes kunnen wij weer een nieuwe tussenstand...

Export groeit 1,5 procent

Het volume van de goederenexport was in mei 1,5 procent groter dan in dezelfde maand een jaar eerder. De groei is groter dan in de...