Hiep hiep hoera voor Wave!

Hiep hiep hoera voor Wave!

Met een bloeiend nieuw decennium viert Wave haar 25-jarig bestaan als merk - kwart eeuw waarin het consumenten kleur brengt ter verfraaiing van buitenruimtes. De spreidende Wave-petunia van Panamerican Seed vond in 1995 z'n oorsprong in de vondst van een veredelaar van een Japanse bierbrouwerij.

Hij zag een soort wilde petunia in het veld groeien. Na de nodige veredelingsinspanningen, won de snelgroeiende hangpetunia hoge onderscheidingen in de bloeiproeven van All-America Selections. Veredelingsbedrijf PanAmerican Seed herkende het potentieel en bundelde de krachten met Kirin Ichiban om de plant, die bekend zou worden als Wave Purple Classic, te produceren en wereldwijd te distribueren. Het merk werd snel favoriet bij consumenten, hoveniers, groenvoorzieners en tuin- en landschapsarchitecten.

"Wave stond in 1995 voor een revolutie in de tuinbranche. De plant was uniek met z'n spreidende groeiwijze, lange bloeitijd, uitzonderlijke weerbestendigheid en niet te vergeten de briljante kleur", zegt Diane Blazek, directeur van het Amerikaanse National Garden Bureau. "Wave bood consumenten de kans hun buitenomgeving eenvoudig individueel vorm te geven. Onder de Wave-naam blijven de beste en meest sprankelende petunia's verschijnen."

Na het succes van Wave Purple Classic werden al snel nieuwe rassen geďntroduceerd, waaronder Tidal Wave, Easy Wave en Shock Wave,. Tuinliefhebbers kregen zo nog meer opties wat plantgrootte en kleur betreft. Later zijn als onderdeel van het merk diverse eenvoudig te onderhouden combinaties en mengsels ontwikkeld waarmee, zonder grote planningsoverwegingen, container- en perkbeplantingen konden worden ontworpen. In 2013 zag de baanbrekende grootbloemige viool Cool Wave het levenslicht en werd daarmee het eerste Wave-product dat geen Petunia was.

Vandaag de dag biedt Wave vier petunia-series, een collectie grootbloemige violen en meer dan 60 kleuren en mengsels om uit te kiezen. Na 25 jaar consumenten te hebben geďnspireerd, blijft Wave zich ontwikkelen met moderne kleuren, tuintrends en -projecten, en verspreidt het kleur over de hele wereld - altijd en overal.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie