Het nieuwe merk Dijk van Dijk

14-01-2019    16:14   |    Goedemorgen

Dijk van Dijk pakt groots uit voor 2019 en zet zichzelf neer als het nieuwe merk Dijk van Dijk. Dijk van Dijk zorgt hiermee, naar eigen zeggen, voor een nieuw elan op het hortensiaschap.

De meesterkwekers bij Dijk van Dijk kweken de meest bijzondere en exclusieve hortensia’s, die de kweker zijn Masterpieces noemt. De hortensia’s van nu, met verrassende kleurschakeringen, prachtige details en bijzondere eigenschappen. Spannender, betoverender en stoerder dan dat je gewend bent. Een van de meest bijzondere Masterpieces is de Magical®. Een hortensia die exceptioneel lang bloeit en constant van kleur verandert. Je koopt hem in blauw of roze en in 150 dagen tijd verandert hij naar groen en uiteindelijk prachtig donkerrood.

Meer rendement door de keten
Het streven van Dijk van Dijk is om samen met haar ketenpartners meer rendement te halen uit het hortensiaschap. Hortensia is voor tuincentra en bloemisten een belangrijk product. Ze pronkt in de top 7 binnen de kamerplantencategorie. Daarnaast blijkt uit internationaal onderzoek van Royal FloraHolland dat de consument zeker twee euro meer wil betalen voor een ‘normale’ hortensia dan dat nu gevraagd wordt. De ervaring van Dijk van Dijk leert dat prijssegmentering binnen het schap een hogere marge en vaak ook een hogere omloopsnelheid tot gevolg heeft. Het bedrijf zet met het nieuwe merk nog meer in op segmentering en daarnaast op de hortensia top of mind maken bij een bredere, jongere doelgroep. Een merkbeleving over verwondering van de natuur, duurzame (cadeau)verpakkingen, een lookbook aan de Masterpieces en schappresentaties vol inspiratie en tips over de verzorging van de hortensia en een uitgekiende social media strategie, moeten hier aan bijdragen.

Kracht van de natuur
Dijk van Dijk laat zich elke dag verwonderen door de kracht van de natuur. Dat maakt het vak hun passie en zorgt ervoor dat ze écht bijzondere hortensia’s kunnen kweken. Met aandacht voor elk detail. Naast de verwondering, speelt respect voor de natuur een belangrijke rol. Dit uit zich in het zo min mogelijk gebruik van plastic; Dijk van Dijk levert haar hortensia’s standaard zonder plastic hoezen en -trays. Hiermee bespaart het bedrijf 35.536 kilo plastic op jaarbasis. Dijk van Dijk hoopt hiermee de sector te stimuleren beter naar de duurzaamheid binnen de gehele keten te kijken.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Instagram: Fatsia Friday

Het is niet alleen Goede Vrijdag vandaag, maar ook Fatsia Friday. Tenminste, als het aan JK Plant uit Honselersdijk ligt.