Drukke leveranciersdag van Royal Lemkes

21-01-2019    10:07   |    Goedemorgen

Een gevarieerde groep van potplantenleveranciers kwam samen tijdens het jaarlijkse kennis- en partnerevent van Royal Lemkes afgelopen vrijdag. Dit keer stond de bijeenkomst in het teken van #SamenGroeien.

Michiel de Haan, managing director Royal Lemkes, nam de 150 aanwezigen mee in innovatieve ontwikkelingen binnen Royal Lemkes. 'De techniek ontwikkelt zich razend snel en dat biedt veel nieuwe mogelijkheden en online kansen.' Zijn duidelijke conclusie was: 'Alleen samen met onze partners kunnen we een toekomstbestendige en duurzame sierteeltsector creëren. Let’s Plantify® the future. Together.'

Interactieve workshops
Na digitale stellingen en vragen uit de zaal, zijn de leveranciers in kleine groepen met elkaar in gesprek gegaan onder begeleiding van een specialist van Royal Lemkes over onder andere e-fulfilment, reductie van plastic en gewasbeschermingsmiddelen, CO2 uitstoot, arbeidsomstandigheden in de keten, retailtrends, robotisering, wettelijke eisen, prognose en planning.
Bemoedigende uitkomsten waren onder andere dat meer dan 50 procent van de aanwezige leveranciers aangaven dat kwekers zelf de grootste rol hebben in de reductie van gewasbeschermingsmiddelen en meer dan 80 procent al actief bezig is met de reductie van plastic binnen hun bedrijf. De belangrijkste maatregelen die momenteel genomen worden zijn afval scheiden en plastic recyclen. Daarnaast is 25 procent van de leveranciers bezig met alternatieven voor plastic. Alle aanwezigen verlieten de workshops enthousiast en vol inspiratie.

Iedereen kan het verschil maken
De ochtend werd afgesloten door Cees van der Meij, DGA Royal Lemkes. 'Het wordt tijd voor samen op een nieuwe manier', stelt Cees van der Meij. 'Het thema ‘samen groeien’ is in elk bedrijf relevant. En daarbij doel ik niet in de eerste plaats op winst. Verwonder je over onrecht en kijk binnen je cirkel van invloed wat je daaraan kunt doen. Iedereen kan namelijk het verschil maken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je mensen, je klanten én de maatschappij. We leven in een maatschappij met fantastische voorzieningen, maar de wet- en regelgeving gaat vaak veel te ver.' Vervolgens nam hij de aanwezigen mee in een aantal persoonlijke projecten waar commercie en zorg elkaar op bijzondere wijze versterken. 'Als mens voel ik de verantwoordelijkheid om iets goeds na te laten aan de wereld.'
Alle deelnemers kregen aan het einde van het event een Royal Lemkes dopper ‘de waterfles met een missie' mee met de boodschap: Samen op weg naar een duurzamere en groenere (planten)wereld, sip by sip.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws