Bloemenmeisjes promoten ieder een bloem

16-03-2017    15:25   |    KAS TuinbouwCommunicatie

BloemenBureau Holland gaat dit jaar elf 'Bloemenmeisjes' inzetten die mooie en unieke content creëren rondom de bloemen die in de 'Bloemenagenda 2017' aan bod komen. De dames zijn vooral bloggers en Instagrammers. Tijdens een inspirerende sessie in de conceptstore Cottoncake in Amsterdam zijn de Bloemenmeisjes onlangs gehuldigd.

De dames gaan voor een grote pr- en mediawaarde zorgen. Ieder krijgt een bloem die op de Bloemenagenda 2017 staat onder haar hoede. De Bloemenmeisjes zijn influencers zoals bloggers, vloggers, Instagrammers en redacteuren met een voorliefde voor lifestyle, interieur, food en natuurlijk bloemen. Het is inmiddels het derde jaar dat Bloemenbureau Holland op deze manier samenwerkt met influencers. Ze kiest hiervoor omdat deze manier van communiceren effectief en laagdrempelig is.

Tijdens het event boden de Bloemenmeisjes op hun Lievelingsbloem tijdens een ‘veiling’. Met deze bloem gaan ze dit jaar aan de slag op hun platform. Alle Bloemenmeisjes maken content over de betreffende bloem passend bij hun eigen stijl. Dit kan een Do It Yourself (DIY) zijn, een gerecht, een fotoreportage of bijvoorbeeld een stylingtip. Deze beelden mogen ook door de sector worden gebruikt met vermelding van de juiste credits.Dit zijn de platformen en de dames:

BintiHome (Souraya), InteriorJunkie (Elisah Jacobs), Puravie (Chantal ten Brinke), Bloemenmeisjes.com (Natalia Korotina),  Dromelot (Hilde van Gerwen), Zilverblauw (Anki), PRCHTG (Fleur & Jessica), OhMarie (Marlous Snijder), Holistik (Karlijn & Evelyn), Femkeido ( Femke Dekker) en Elle Deco (Evelien Reich).

Pr- en mediawaarde
De inhuldiging van de Bloemenmeisjes heeft al veel offline en online belangstelling behaald met dank aan de Bloemenmeisjes. De inauguratie behaalde een mediawaarde van € 15.429 en een pr-waarde van € 38.815, zo meldt Bloemenbureau Holland. De cijfers van de tulp, die in januari op de Bloemenagenda stond, zijn inmiddels ook bekend. Dankzij publicaties van de Bloemenmeisjes kreeg de tulp een extra mediawaarde van € 31.527 en een pr-waarde van € 80.712.  


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Instagram: Op naar Malta

Bij Olsthoorn Greenhouse Projects worden de voorbereidingen getroffen voor een te bouwen kas op Malta....