Blog: Leuk! Dat doen wij ook, alleen niemand weet het…

09-04-2019    08:44   |    Goedemorgen

Een blog van Ellen Samwel. Zij verzorgt de online marketing binnen JEM-id, een bedrijf dat softwarepakketten ontwikkelt. Samwel schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Regelmatig hoor ik op feestjes: JEM-id, dat is toch dat leuke bedrijf?!’ en ‘Jullie doen altijd van die leuke dingen, zoeken jullie nog collega’s?’

De grap is dat veel mensen helemaal niet weten of het écht zo leuk is. De reden dat ze het denken, is omdat wij dat vertellen en laten zien op social media en in de andere media. Je hebt dus uiteindelijk helemaal zelf in de hand hoe je jouw bedrijf neerzet, wat je uitstraalt en hoe je overkomt voor de buitenwereld. Het is zonde als je als bedrijf hele mooie dingen doet die niemand weet.

Mocht je zelf bij een bedrijf werken waarvan niemand echt weet hoe leuk en uitdagend het daar is, probeer dan het volgende:

  1. Leer van andere bedrijven (ook buiten de sector). Kijk hoe andere bedrijven bij jou overkomen en kijk wat je daarvan kunt leren (een groot bedrijf als CoolBlue heeft het ook niet zelf uitgevonden, wel goed afgekeken);

  2. Bepaal (bijv. 5) kernwaarden die het best bij je bedrijf passen;

  3. Schrijf 50-100 woorden op die bij je bedrijf en kernwaarden passen en hoe je wilt dat de buitenwereld jou ziet;  

  4. Toon vervolgens in de media hoe je wilt dat anderen je zien. Voer dit door in social media, mailings, vlogs, blogs en vertel dit op presentaties, (netwerk)events, beurzen etc.  

  5. Vergeet niet, ‘content is king’, zorg voor leuke content, goede foto’s/video’s en verplaats jezelf in jouw doelgroep. Zorg qua beeld en tekst voor enthousiasme, passie, vrolijkheid en authenticiteit.

Terugkomend op hetgeen wat wij (willen) uitstralen, is JEM-id inderdaad een heel leuk bedrijf. We hebben gezellige collega’s én er worden veel leuke activiteiten georganiseerd (ook door de medewerkers zelf)...

Maar we werken ook keihard aan hele gave producten om de Nederlandse AGF- en sierteeltsector een voorsprong te geven. Misschien mogen we dat als ‘bescheiden bedrijf’ ook af en toe nog een beetje meer prominent naar voren laten komen, zodat ook dát stuk beter bij anderen blijft hangen...

Kortom; wat jij zou willen dat een ander over jouw bedrijf weet, moet jij (en je collega’s) vertellen in beeld en tekst.

Want wat mensen zeggen over jouw bedrijf als je er niet bij bent; je hebt het helemaal zelf in de hand, dus schreeuw het vol passie van de daken. Succes!


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws