Blog: Het begin

15-02-2021    10:25   |    Christina Buter

Een weblog van Christina Buter. Christina is directeur van FaceClock en schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Deze blog was ik eigenlijk al begonnen met: “Nieuwe regels omtrent urenregistratie voor tuinbouw personeel.” Volledig doelgericht op het sneller maken van werkprocessen voor tuinders, door middel van systemen. Ik ben namelijk nogal ‘straight to the point’. Toch zal ik eerst iets vertellen over het ontstaan van FaceClock.

Zo’n drie jaar geleden ging er bij mij een lampje branden toen ik hoorde over een orchideeënkas in Brabant. Zij lieten gezichtsherkenning in combinatie met werktaken ontwikkelen. De huidige systemen waren niet overzichtelijk genoeg voor deze organisatie. “Geen zin om dat helemaal te gaan bestuderen”, zeiden ze. Dat heeft hen doen besluiten om een flinke som geld te investeren in de bouw van hun eigen systeem. Het was chaos in de kwekerij en zo’n 80 tuinbouwtoppers die er werkten verwisselden weleens een inklok-pasje met die van een ander. De maat was vol.

De technologie en oplossingen die gemaakt werden zoals gezichtsherkenning, fascineerden mij. Het besef dat we met z’n allen steeds makkelijker, sneller en milieubewuster wilden gaan leven werd groter. Die systemen van tegenwoordig zorgen er wel voor dat alles véél sneller gaat en papier niet meer nodig is! Op jouw mobiel kun je alles bekijken.

Hierdoor ontstond het idee om een compleet in- en uitklok, urenregistratie en roostersysteem in de Cloud op te zetten, speciaal voor de tuinbouw. Werktaken moesten hier ook in verwerkt kunnen worden. Dat was nogal wat.

Tegenwoordig merken wij dat klanten kiezen voor FaceClock vanwege de volgende voordelen:

  • Bijhouden van gewerkte uren en taken
  • Gebruiksvriendelijk
  • In- en uitkloktijdenregistratie


Je kunt nog zoveel functies hebben in een systeem maar als je moet gaan bestuderen hoe het werkt haakt iedereen af.

Wij hebben niet alleen klanten die potplanten kweken maar bijvoorbeeld ook boomkwekerijen.
Het meest aantal werktaken dat verwerkt wordt in FaceClock voor één organisatie zijn maar liefst 135 taken.

Bewortelde stek (oppotten), biologie bestrijding (zowel scouten als uitstrooien), gewasbescherming/bemesting/water geven, etc. Het wordt allemaal in ons systeem bijgehouden.
Bedrijfsleiders zetten eenmalig alle werktaken in FaceClock vanuit hun eigen werkstoel. De medewerkers kunnen in- en uitklokken en selecteren aan het einde van de dag simpelweg de werktaken die ze hebben gewerkt. Ja, je leest het goed in- en uitklokken.

Wist je dat in- en uitkloktijden verplicht zijn sinds mei 2019? En dat het werkpatroon van het personeel genoteerd moeten worden. Lees hier página 27, de brochure van de “Arbeidstijdenwet” van de Rijksoverheid. Check jouw urenregistratie en voorkom een boete!




Reacties (1)

Paul Bosveld 2 weeks ago

Zeer interessant. Ik hoor graag wat de ontwikkelingen zijn.

Reageer op dit bericht

Meer nieuws