
VIDEO: Grodan lanceert e-Gro
Tijdens HortiContact 2019 lanceerde Grodan het nieuwe softwareplatform e-Gro.
Begin 2019 werd er een foto van een ei geplaatst op Instagram. Gewoon, een simpel ei op een witte achtergrond. Het ei heeft op moment van schrijven ruim 52 miljoen likes gekregen.
Binnen negen dagen
Ene Meneer Godfrey hoorde op vier januari dat de meeste gelikete post op Instagram een foto was van Kylie Jenner met 19 miljoen likes. Hij zag het als een uitdaging om daar voorbij te komen en dat was binnen negen dagen gelukt. Zijn foto van een ei is nu het meest populaire item op Instagram en het account world_record_egg heeft meer dan 10 miljoen volgers.
Universeel
Op de vraag van de New York Times waarom hij gekozen heeft voor een ei, is het antwoord van meneer Godfrey dat een ei gewoon een ei is. Geen geslacht, ras of religie, het is universeel. Iedereen kan relateren aan een ei, zullen we maar zeggen.
Kleren van de keizer
Social media-marketing is de afgelopen paar jaar harder de lucht in gegaan dan de gemiddeld Falcon Heavy-raket. Er worden ontzettend ingenieuze en complexe campagnes verzonnen om mensen te bereiken via Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram. Dure video’s, ingehuurde influencers, de beste copywriters, alles om maar een gesponsorde boodschap over te brengen op bepaalde doelgroepen. Een simpel ei heeft laten zien dat het soms allemaal de kleren van de keizer zijn, al dat ingewikkelde strategische gebrainstorm over hoe je social media kan “kraken”.
Antiheld
Het gaat namelijk niet om die foto, het gaat om waar dat ei voor staat. Er ontstond een hele community rondom #EggGang en het ei werd het symbool voor het absurde van social media en onze huidige popcultuur. Met andere woorden: het ei werd vooral populair om alles wat het niet was: gelikt, volledig doordacht, voorzien van allemaal filters, social influencer, et cetera. De perfecte antiheld voor de social media-generatie.
Keep It Egg, Stupid
Afijn. We hebben allemaal de neiging om heel ingewikkeld te doen over zaken als marketing en social media. Althans, ik wel. Iedereen wringt z’n creatieve hersenkwabben in allerlei bochten om met de volgende geniale viral campagne te komen. Maar soms is het zo simpel als een foto van een ei. Als je het maar een goed verhaal vertelt.
P.S. Het account van het ei is uiteraard overladen met aanbiedingen en is ingezet door Hulu om tijdens de Super Bowl 2019 aandacht te vragen voor psychische problematiek. Met andere woorden, ook het ei ontkomt niet aan de maalstroom van social media populariteit.
Tijdens HortiContact 2019 lanceerde Grodan het nieuwe softwareplatform e-Gro.
Op woensdag 20 februari is de jaarlijkse Martien Zandwijk Prijs gewonnen door de broers Adrie en Arie van der Baan van het bedrijf J. van...
Attentie boeren, tuinders, koks en retailers: Pommeron komt eraan
Plastic Pact: 20 procent minder plastic in 2025 21-02-2019 10:55 |
Limburg stelt coördinator arbeidsmigranten aan 21-02-2019 10:49 |
Podcast vanaf de beurs 21-02-2019 10:37 |
LinkedIn: Svensson heeft zomerhit te pakken 21-02-2019 10:36 |
‘Het is een feestje om burgemeester te zijn van het Westland’ 21-02-2019 10:30 |
VIDEO: Koat en Lenders Constructie samen 21-02-2019 10:21 |
Drukke stands en innovaties op HortiContact 21-02-2019 10:13 |
HortiContact goed bezocht op dag 2 21-02-2019 10:08 |
Groningse bloemist gaat voor goud in de VS 21-02-2019 09:54 |
Project Hybride Belichting Tomaat op koers 21-02-2019 09:45 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties