
Met Royal van Zanten naar Oeganda
Medewerkers van Royal van Zanten hebben afgelopen week een bezoek gebracht aan de productielocaties in Oeganda. Een aantal Nederlandse en...
Het heeft even geduurd voordat ik een onderwerp wist voor een nieuwe blog. Immers, zo heel veel ervaring heb ik nog steeds niet in de tuinbouw en om nou mijn hele privéleven op papier te zetten lijkt me voor jullie lezers ook niet echt interessant.
Het uiteindelijke onderwerp heb ik in de auto bedacht, terwijl ik naar kantoor reed. Ik ergerde me weer eens aan automobilisten die op de snelweg 90 km/u reden waar je 120 km/u mag. Ik ben een redelijk nette rijder, maar als de mogelijkheid er is rijd ik het liefst wel de aangegeven snelheid. En meestal schuif ik netjes door naar de meest rechterbaan. Dan begint de ellende. Mensen die met 90 (als ik geluk heb) voor me rijden en automobilisten die met 130 km/u (waar 120 km/u is toegestaan) op de linkerbaan aan me voorbij racen. Ik kom daar dus met mijn slakkengangetje ook niet meer tussen. Frustratie, frustratie.
En dan het volgend probleem. Ik kom vanuit Zoetermeer (nee, dat is niet het probleem…) en pak dan vanaf de A4 de afslag Wateringen, om daarna zo de Veilingroute op te draaien. Maar voor die stoplichten gaat het alweer mis. Er zijn twee banen, waarvan de meest linker moet invoegen bij de rechter. Het verbaast mij dat er niet dagelijks ongelukken gebeuren. De langste rij voor dat stoplicht staat op de linkerbaan. Want ja, we willen allemaal drie seconde sneller op de plaats van bestemming aankomen. En wat krijg je dan? De hele rechterbaan (waaronder ik) moet op de rem omdat de ik-heb-altijd-meer-haast-dan-jij rijders er massaal tussen willen. Niks ritsen, gewoon gasgeven en gaan.
Als we dat punt gehad hebben, komen we bij een aantal leuke rotondes. Op de eerste krijgen de automobilisten die het in eerste instantie niet is gelukt om vooraan te komen, nog een tweede kans. Hoppa, buitenbaan nemen, gas er op en met een beetje geluk komen ze net eerder dan hun voorganger(s) weer aan op de weg rechtdoor.
Maar ja, het heet niet voor niets de Veilingroute… Als je dan echt alles uit de kast hebt getrokken, de motor van je auto tot het uiterste hebt gedwongen, dan kom je achter één (of meerdere) van die prachtige vrachtwagens die dagelijks de meest schitterende producten vervoeren door heel Nederland. Vrachtwagens die inderdaad wat trager zijn en die je niet (meer) voorbij kan rijden, tot je aan het einde van de Veilingroute bent gekomen.
Kunnen we niet gewoon afspreken dat we op de snelweg de snelheid rijden die staat aangegeven? En op de rest van de wegen wat aardiger zijn voor elkaar?
Medewerkers van Royal van Zanten hebben afgelopen week een bezoek gebracht aan de productielocaties in Oeganda. Een aantal Nederlandse en...
Bloemenveiling Royal FloraHolland neemt een 50 procent belang in Blueroots. Daarmee start een joint venture waarmee beide partijen de...
Toen chemische middelen tegen trips niet meer werkten, overwoog opkweek- en vermeerderingsbedrijf Damsigt met zijn meest succesvolle...
LinkedIn: Schone bloemen uit Nederland 22-02-2019 10:17 |
VW Orchids bekent kleur 22-02-2019 10:06 |
Holland Collectief op Myplant & Garden 22-02-2019 09:58 |
Waar vind je geschikte mensen? 22-02-2019 09:37 |
VIDEO: Koppert Biological Systems op HortiContact 22-02-2019 09:34 |
Blog: Hoe vitaal bent u? 22-02-2019 09:31 |
VIDEO: Certis op HortiContact 2019 22-02-2019 09:24 |
Paprika Tasty Radio maakt dinsdag winnaars bekend 22-02-2019 08:50 |
Het zit er weer op: HortiContact 2019 22-02-2019 08:37 |
Betonpad Podcast #6: over HortiPackaging 22-02-2019 05:21 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties