Blog: 'Zien is kopen'

20-08-2018    09:21   |    Goedemorgen

Een weblog van Joost Joling. Hij is hoofd Bemiddelingsbureau Planten bij sierteeltmarktplaats Plantion. Zijn blog is exclusief geschreven voor Goedemorgen.

We digitaliseren als sierteeltsector en dat is uiteraard heel belangrijk. We ontkomen er niet aan . Kijk maar om ons heen wat er allemaal gebeurt. Stilzitten is achteruitgang. We moeten mee als sector. Maar ‘Zien is kopen’ horen we nog wel heel vaak bij onze klanten.

Verkoop gaat gepaard met emotie. Het totaalplaatje. ‘Zien is kopen’ is nog steeds heel belangrijk. Het ene product is het andere niet. Het is een levend product, dat je niet zomaar van het schap pakt. Kiest een klant voor een lichtere kwaliteit of toch voor het zwaardere? Zo zijn er genoeg afwegingen te maken waarom een klant uiteindelijk kiest voor een bepaald product. Een belangrijk gegeven hierbij is dat een klant zich hiermee moet  kunnen onderscheiden. Een klant wil keus hebben. Uiteindelijk gaat het om het product en de kwaliteit/prijsverhouding nietwaar?

Een groot gedeelte kan digitaal, maar een groot gedeelte ook niet. Elke klant heeft zo zijn wensen of eisen. Het fysieke blijft belangrijk. Dit geldt voor zowel de klok als het bemiddelingsbureau. Een klokkoper ziet de kwaliteit het beste op de tribune. De handel komt voorbij en je maakt heel snel een keuze. Ook voor producten die je eigenlijk niet op je lijstje hebt staan, maar toch koopt omdat je ze gezien hebt. Deze waren anders niet gekocht. Digitaal wordt dat toch lastiger.

Als bemiddelingsbureau gaan wij voor de juiste match. Een uitmonstering is hierbij nog steeds heel belangrijk. Een klant beslist makkelijker als hij het product gezien heeft. En een keuze heeft kunnen maken. Het is tenslotte een levend product. Veel is te digitaliseren, maar een gedeelte ook niet. Zien is kopen.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws